7. července 2017

Jsme v novém

Začátkem tohoto týdne se ze mě stala opravdová Pražačka. Nastěhovala jsem se do Bohnic. Tuto skutečnost mimo jiné dokládá jmenovka na zvonku – už jsem na ni napsaná. Přesidlování na druhý konec republiky vůbec nebylo snadné. Pojďte se zasmát a přečtěte si, jak to všechno bylo!




Prvním těžkým úkolem bylo sehnat byt. Osobně se mě až tak nedotkl, veškeré zařizování padlo na muže. ,,Chudák!“ říkáte si. Uznejte ale, že hledat byt v okolí svého bydliště (jeho případ) je mnohem snazší, než ho hledat někde 300 km od domova (můj případ)!

Podle některých mých kamarádů bylo už v dubnu skoro pozdě začít se po něčem ohlížet. Nevědí, jak to chodí v Praze! Inzeráty na byty tu jsou platné maximálně tak tři dny. Ještě na začátku června se pronajimatelé divili, že si hledáme bydlení tak brzo.

Čas plynul a já i přes vědomí, jak se v Praze věci mají, začínala být dost nervózní. Na Letňanech naštěstí vypukla velká prodejní výstava stanů a vybavení do přírody. Kdybychom náhodou nesehnali byt, pořídili bychom si aspoň pořádný stan. A rovnou i nábytek! Na plakátech v metru měli např. pěknou židli. 

Zbýval týden do stěhování. Kamarádi se mi smáli. Já jsem přemýšlela o stanech. Muž se snažil vypadat, že má chladnou hlavu. Světe div se, zadařilo se mu! (Nyní by měl zaznít potlesk.) Necelý týden před stěhováním jsme získali byt!




Nyní se přesuneme v čase až do pondělního večera, do doby, kdy jsme už byli nastěhovaní a začali se zabydlovat. Co bylo mezi tím, nepovažuji za důležité. I když sledovat muže, jak balí svůj nepořádek byla švanda. 

Během vybalování jsem hned dvakrát zapochybovala, jestli jsem se doopravdy sestěhovala s mužem. Poprvé, když jsme si chtěla uklidit boty. Zdejší botník byl v tu chvíli už úplně zaplněný! A že prý ženské mají hodně bot. Podruhé jsem zapochybovala v koupelně. Představte si, že můj muž svými věcmi zabral úplně všechny poličky! No dobře, každá polička byla zabraná jen částečně, takže po reorganizaci jsem si vybojovala místo, ale i tak.

(Ve středu se nám v obýváku objevil pavouk, to jsem o soužití s mužem pochybovala potřetí. Fakt se jich bojí!)

Na druhou stranu v jiných ohledech se mi potvrdilo, že muž je. Aano, samozřejmě myslím to, jak nosil těžké předměty, stěhoval nábytek a montoval mi kancelářskou židli. Nebo možná myslím spíš to, jak si ničeho nevšímá. 

Shodli jsme se, že do koupelny potřebujeme háčky. Koupila jsem je, když jsem zrovna byla sama doma. Rovnou jsem je i nalepila. Muž na ně ani po několikáté návštěvě koupelny nereagoval. „Koupila jsem i háčky, všim sis?“ „Joo? Já nevím, já jsem tam ještě nesvítil.“ Div jsem si neukroutila hlavu. V absolutní tmě si ruce nemyl, navíc si je pak určitě utíral a ručníky už byly přesunuty z topení na nové háčky…

Ten den jsem toho stihla daleko víc. Navštívila jsem mužův starý byt, vyzvedla jsem tam dva hrnce, které jsme nutně potřebovali. Večeři jsem v nich chystala před mužovým zrakem. Vykládala jsem mu při tom, že jsem se ve starém bytě cítila jako zloděj. Hrnce jsem do vyprávění nezapojila. Chyba! „Vyzvedla jsi ty hrnce?“ zeptal se mě muž o něco později.

Když jsem vymetla parapet a uklidila pod okny, radši jsem to muži okamžitě nahlásila. Jen tak, aby věděl, že dělám něco pro domácnost. „Co, tam byl napadaný nějaký hmyz?“ divil se. Hlášení mělo smysl.

Ale nesmějte se mu, on za to nemůže. Navíc je fakt hodný!

Například mi krásně pochválil večeři: „Jo, já mám tvoje vaření rád. Rozhodně lepší než mekáč nebo káefcé!“

Ne, opravdu, je hodný a pěkně se stará. Vlastně z něj postupně vypadlo, že ho baví prát, vařit a mýt nádobí, takže mě s ním vlastně čeká bezstarostný život.

Abych ho v tom nenechala samotného, přidám svou vlastní perlu. Objednávala jsem nábytek. Cena mě vůbec nezarazila, moc jsem nákup nepropočítávala. Po zaplacení vyšlo najevo, že jsem místo dvou knihoven objednala tři. No co, knih není nikdy dost! 

(Muži, jestli to čteš, nepochop to špatně. Dělám si z tebe srandu v dobrém.)




Otázkou ovšem je, zda budu mít kam dát tu knihovnu. Byt je vybavený, nábytku máme až až. Spatřuji v tom spíše nevýhodu, nemůže to tu vypadat podle mých představ. Najít místo pro vysněnou čajovnu vyžadovalo hodně úsilí. (Ale máme ji. Příjemný koutek pod oknem plný polštářů. Kdybyste mi náhodou chtěli koupit nějaký dárek, můžete nám rozšířit sbírku. Nebo darujte knihu.)

I přes veškerou vybavenost bylo co kupovat. Obchody nám ale nepřály.

Na jeden den si musel můj muž odskočit do práce. Já jsem vyrazila na nákupy do Pepca. Mimo jiné jsem chtěla jedny konkrétní talíře, které si pamatuji z Frýdku. Bohužel je neměli. Koupila jsem jiné věci – ručníky, chňapku, již zmiňované háčky do koupelny atd. Pak jsem ještě skočila do DM a utíkala domů na svačinu. Později jsem znovu vyrazila do Pepca, tentokrát do vzdálenějšího OC. Opět bez úspěchu! Musela jsem koupit nějaké jiné talíře. Obyčejné. Ach jo.

O státních svátcích jsme v nakupování pokračovali s mužem společně. Sehnali jsme varnou konvici a pár drobností. V Ikei a v Jysku jsme si vybrali několik větších kusů. Rozhodli jsme se, že si je objednáme přes internet. Špatně! Ještě se nám to pěkně povleče, přestože jsme všechno mohli mít doma už teď. Nechce se mi rozepisovat všechny problémy a zaváhání. Tam jiná cena, tam není položka na skladě, koho by to bavilo číst.


Dále už jen ve zkratce pár poznámek:

  • Sušák na prádlo, byť maličký, se nosí dost špatně. Byl zabalený do igelitu a když se do něj opřel vítr, měla jsem co dělat. Navíc jsem měla krátkou sukni a klobouk. A kabelku a tašku s jídlem.
  • Sušák měl z igelitu aspoň sto vrstev. Kancelářské židle měly taky hromadu igelitu. Dokonce i každý kousek příboru měl svůj vlastní igelitový pytlík a gumičku! Chudák příroda.
  • Včera se nám před dům zatoulal malinký zajíček. Doufám, že ho maminka našla!
  • Nedaleko našeho domu se nachází psí hřiště. Hned první den jsem tam viděla dvě šeltie. Snad se k nim brzo přidá i moje!



Sotva jsem se vybalila, už zase balím. Jedeme na dovolenou! 





Kája

26 komentářů:

  1. Pobavila jsem se :D připomíná mi to mé balení na dovolenou nebo kamkoliv jinam :D užij si dovolenou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Z nakupování takových těch blbin, jako je sušák nebo varná konvice, jsem měla strašlivou radost. Sice jsme s žumem často volili to nejlevnější, protože jsme potřebovali spoustu věcí, ale stejně to bylo bájo. :) Hezky jsem si na to díky tvému článku zavzpomínala. Přeju, ať se vám s mužem bydlí co nejkrásněji. A ať si aspoň občas tvých zásahů všimne. :D

    OdpovědětVymazat
  3. Haha, to mě pobavilo! Tak nejdřív gratulace k novému bytu. My teď taky hledáme byt v Praze (stěhuju se z Anglie) a máš pravdu, že byty se shání těžce a všechno je to strašně rychle rychle rychle. V neděli jde můj muž, který je teď už v Praze (já ještě ne) na prohlídku jednoho nedaleko Vinohrad a teda drž nám, prosím, palce! Taky potřebujeme byt nezařízený, protože si většinu věcí vezu z Anglie. Taková crcačka. A pak taky gratulace k pochvale kuchařských dovedností, protože naše večeře často končí (i začínají) slovy - a nemůžeme si radši objednat pizzu?:D
    Už se těším na fotky z dovči, užijte si to! xx

    Tereza z www.cityscape-bliss.com

    OdpovědětVymazat
  4. Ahoj. Za kolik jste sehnali byt? Co tak všude čtu, tak ceny bytů/nájmů vystřelily v Praze za posledních 5 let hodně nahoru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No za hubičku zrovna nebyl.

      Vymazat
    2. Dík za vyčerpávající odpověď :)

      Vymazat
  5. Pěkně jsem se u článku pobavila :) Já v Praze bydlím dva roky, ale za Pražandu se stále nepovažuji :D:) I když už prej chytám "pražské móresy" :D :D
    S byty v Praze to není vůbec snadné... ale my snad v srpnu budeme opouštět dosavadní byt a hurá konečně do vlastního :)

    Cácorka z Prahy

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Pro ostatní jsem byla Pražačka už půl roku před stěhováním. :( :D

      Vymazat
  6. Přeji, ať se Vám v novém bytě moc líbí :-)!
    Příhody mě pobavily :D, je vidět, že se nenudíte.
    Vyfotila bys prosím Váš čajový koutek?
    Jako paní učitelka ti to určitě půjde. Budu ti moc držet palce!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jakmile ho dovedu k dokonalosti, určitě ho vyfotím. :)
      Děkuji za komentář, za přání a držení palců. :)

      Vymazat
  7. Dost jsem se pobavila :D Hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
  8. Hezký článek :D já už se taky těším, až budu řešit vlastní byt, ale teď jsem v Praze na koleji a zatím spokojená, takže to bude až za nějakou chvíli :)

    OdpovědětVymazat
  9. Tak přeju hezké bydlení! :) S tím nábytkem je to těžký no. My taky měli trošku vybavený byt, když jsme se nastěhovali. Ale naštěstí fakt jen trošku a po čase jsme si klidně některé věci mohli vyměnit za své, když jsme chtěli a starý nábytek se někomu daroval, majitelům to nevadilo, sami to navrhli. V tomto jsou úžasní, nemají vůbec s ničím problém. :)
    blog Days of Daysy

    OdpovědětVymazat
  10. :D :D Kájo, to jsou teda příhody! :D Já sestěhování neznám a podle tvého vyprávění snad ani nechci poznat! :D Já, strašně nerozhodný člověk a v krizových situacích (což tato JE) ještě uplný nervák, a stěhování, tak to bude asi něco! :D Každopádně tě vítám v Praze!! :) Do Bohnic jsem chodila na italský gympl, hned vedle blázince, takže kdyby to na tebe začalo být moc, řeknu ti, kudy se tam jde! :D A chlapi jsou chlapi no, asi nic jiného čekat nelze i když já se dost čast nad vším stále trochu pozastavuji! :D
    Jo a sušák, sukně, klobouk a vítr, to musela být pěkná podívaná! :D
    Měj se krásně a at se ti tu líbí! :)

    www.lifestylebirdie.com

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aaaale, je to sranda a hlavně strašně fajn. ;)
      Děkuji za přivítání. Nestačím se divit, kolik blogerů bydlí v Praze! Blázinec má dobře velký areál, bude se mi tam dobře žít, až se zblázním z učitelské profese. :D

      Vymazat
  11. Týjo, to jste dobří, že jste sehnali byt týden před nastěhování, já bych asi měla nervy v kýblu:-D. Tak ať se vám tam pěkně bydlí! My teď s přítelem rekonstruujeme, stěhovat se budeme až někdy v říjnu. A už teď vidím, kolik věcí budeme muset přestěhovat a nakoupit... No bude to ještě legrace. Tak ať jste v Praze šťastní! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Praze to jinak nefunguje, zamluvit si byt a nastěhovat se třeba za dva měsíce není možné. Ale byly to nervy i tak.
      Sleduju rekonstrukci na instagramu. ;) Budete to mít zajímavé, starosti se stěhováním a zároveň svatba. Ať se vám daří. ;)

      Vymazat
  12. Cože, ty jsi taky z Frýdku? Tak to je dobrá náhoda :D! Jinak, přesně znám pocit hledání bytu, i když, já a přítel jsme se stěhovali "jen" do Brna.Byly to pořádné nervy. Přeju pohodové společné bydlení :)! Terijans

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aaaano, jsem z Fajneho!!! :D
      Děkuji. :)

      Vymazat
  13. Ať se vám krásně bydlí. :) To s těmi háčky a dalšími věcmi mi silně něco připomíná. :D Jinak - na tábor se můžeš dostat i přese mě. :) Stačí napsat.

    OdpovědětVymazat

Vítám všechny komentáře. :) Chtěla bych poprosit autory z anonymních účtů, aby alespoň na konec komentáře napsali svou přezdívku, ať vím, s kým mám čest. Děkuji za pochopení.